Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra jollyyoung.dk.

Hver gang du bestiller en vare hos os, vil der blive sendt en ordre bekræftelse til dig pr.mail og efterfølgende pakker vi din vare og sender den af sted til dig.

Pengene bliver først trukket fra dit betalingskort, når varen er afsendt fra butikken.

Alle priser er inkl. 25% moms. Der tillægges ikke andre afgifter, end de som står ved totalsummen ved kassen. Du har mulighed for at vælge hvilket betalingsalternativ, som passer dig bedst. Priserne er dagspriser. Når du handler med jollyyoung.dk indgås aftaler på dansk.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du logge ind på siden eller sende den mail til info@jollyyoung.dk

Vi anbefaler at bruge kreditkort i stedet for bankoverførsel så går det hurtigere

 

Forudbestilling / Bestillingsvarer

I produkt beskrivelsen kan du se hvor mange dage, varen forventes afsendt.

Har du bestilt flere vare i samme ordre, med en forudbestilling, vil hele ordren blive afsendt når forudbestillingen er på lager.  

Laver du en forudbestilling som er mere end 7 dage, er vi nødsaget til at hæve pengene fra din konto inden afsendelse, da vi ikke kan holde pengene reserveret længere og ordren vil blive annulleret. 

 

Forsendelse

Ved bestilling inden kl. 15.00, hvor det bliver betalt med kreditkort, sender vi pakken samme dag. (dog nogen varer 2-5 dage).  I udsalgsperioder, ferie og weekender kan den dog være lidt længere.


Forsendelsen sker med alm. pakke PostNord. Ifølge PostNord egen brevkvalitet er der 94% sandsynlighed for, at du vil modtager pakken dagen efter (dag til dag levering).

I juleperioden kan leveringstiden dog være længere grundet juletravlhed.

 

NemRetur

Vi har gjort det nemt for dig, at sende varer retur til os. Vi har vedlagt en returlabel i din pakke, hvor du kan sende din pakke forsikret direkte til os og den kan spores hele vejen fra afsender til modtager. 

NemRetur servicen koster kun 49 kr. og som sagt bliver din pakke sendt forsikret direkte til os. Pakken kan spores via Truck&Trace; og beløbet bliver fratrukket dit tilgodehavende. 

Ønsker du at benytte vores NemRetur skal du blot sætte den vedlagte pakkelabel på pakken og sende til os. 

Ved returnering på andre måder, er du ansvarlig for at sende pakken som " pakke med omdeling " således, at pakke leveres på vores firmaadresse, da vi ikke har mulighed for at afhente returpakke på pakkeshops eller posthuse.

 

Ombytning

Vi ombytter ikke til andre varer, men tilbagebetaler altid pengene for returvarer. Ønsker du en anden vare, skal du derfor gå ind i shoppen og bestille den. Dette gør vi for at sikre, at din vare leveres hurtigt, og matcher dit køb.
 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages returret, fra den dag du modtager din vare i pakkeshoppen. Returnerer du herefter kan vi desværre ikke godtage din retur.

Beløbet skal ifølge forbrugerreglen tilbagebetales inden der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen, vi bestræber os dog på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen af returvaren/varer. 

Såfremt du ønsker at returnere en vare, som er betalt med gavekort eller tilgodebevis / rabatkupon, refundere vi ikke penge, og der vil i stedet blive udstedt et nyt tilgodebevis / rabatkupon.  

Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer - se punktet "Reklamation og varereturnering". 

Bemærk venligst, at du kun må bruge varen til prøvning - eksempelvis som man normalt gør i en almindelig butik.


Produkter der har været påført parfume, makeup/sminke, været udsat for røglugt,eller er påført dyrehår – kan ikke returneres.

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Ved køb af tøj kan den originale emballage udgøre en væsentlig del af varens værdi. Send derfor emballagen med retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du ikke har hentet din pakke eller har skrevet forkerte oplysninger, og vi derfor får pakken retur fra post Danmark, forbeholder vi os retten til at debitere dig for omkostningerne der er opstået i forbindelse med dette. Retur og håndteringsomkostningerne er på 139 kr.

Ved returnering som pakkepost, er du ansvarlig for at sende pakken som " pakke med omdeling " således, at pakke leveres på vores firmaadresse.


Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.

Bor du i andet land end Danmark og du valgt forkerte størrelser eller lever varerne ikke op til din forventning? Ønsker du at modtage varerne retur hurtigst muligt, anbefales det at du afgiver ny ordre og sender de modtagne varer retur og får pengene tilbage, omkostninger til returnering og fragten for det nye varer skal du selv afholde. Der må forventes en længerre ekspeditionstid på op til 14 hverdage på returvarer.

OBS!! Retur og håndteringsomkostningerne for specialbestillingsvarer (f.eks. fremstillet til ordre eller importeret specielt for en bestemt kunde) er på 200 kr.

 

Varereturnering

Du har pligt til, som kunde, at returnere varen til os i væsentlig samme stand og mænge, som ved modtagelse. Alle tags/mærker skal være på varen ved returnering.

VI TAGER IKKE DIN PAKKE RETUR HVIS:

  1.  Returfristen på 14 dage er overskredet!
  2.  Du reelt har taget varen i brug.
  3.  Varen(e) har fået parfume, makeup, været udsat for røglugt.
  4.  Varen(e) ikke er pakket forsvarligt ind.
  5.  Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  6.   Hangtags, mærker eller plombering er fjernet eller beskadiget. 


Reklamationsret

Du har 2 års reklamationsret i henhold til købeloven fra købet blev foretaget, såfremt din vare indeholder omfattende fejl eller mangler. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug eller ringe vedligeholdelse.

Der ydes ikke reklamation på knapper samt perler, sten, glimmer, palietter eller andre påsatte pyntegenstande på produkterne. Produkter med påsat blonde og i sarte metervarer skal behandles med ekstra omhu og håndvaskes eller i vaskepose og i hht. vaskeanvisning på produktet. For produkter som er overfladebehandlet for at give et sølv, guld eller andet metallic look gøres opmærksom på, at overfladebehandlingen forsvinder gradvist i forbindelse med vask. Det anbefales derfor at følge vaskeanvisningen nøje og man kan med fordel håndvaske varen. Vend gerne denne på vrangen og lig i vaskepose for at opnå mere skånsom behandling.

Reklamation over fejl og mangler, skal meddeles Jollyyoung.dk indenfor rimelig tid (14 dage) pr. mail på kundeservice@jollyyoung.dk - vedhæft gerne billeder, kvittering for købet samt beskrivelse af manglen. Herefter vil vi enten udbedre fejlen eller sende pengene retur. Bemærk dog, at der godt kan gå lidt tid før reklamationen godkendes, da denne først skal behandles af vores leverandører som skal have mulighed for at udbedre skaden.

Når reklamationen er godkendt overføres købesummen samt returporto på din bankkonto. Bemærk, at den returporto vi godtgør beløbsmæssig svarer til den returlabel du køber på https://retur.pakkelabels.dk/jollyyoung. Vælger du at benytte en anden fragtudbyder til en anden pris, afholder du selv differencen mellem den købte returfragt og den returfragtpris som er gældende hos Jollyyoung.dk

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig brug af produktet.

Forbeholdt

Jollyyoung tager forbehold for udsolgte og udgående varer, prisændringer, tastefejl og leverandørforsinkelser.

 

Udfyld og vedhæft retursedlen, som medfølger i pakken.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

JollyYoung
Email: kundeservice@jollyyoung.dk

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på jollyyoung.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse
  • Fødselsdato

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Isoproof ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og den ansatte for Isoproof ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på jollyyoung.dk er Isoproof ApS
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til jollyyoung.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Isoproof ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Isoproof ApS via e-mail kundeservice@jollyyoung.dk

Cookies

På jollyyoung.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på jollyyoung.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere jollyyoung.dk.

 

TLF: 2683 4791 I må gerne ringe, men brug helst e-mail :-) Kan forekomme at vi ikke har tid til at tage tlf. 

E-mail: kundeservice@jollyyoung.dk

BANK KONTO:

4644 4644047547

 

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@jollyyoung.dk.